Какви мерки са нужни, за да се справим с войната по пътищата?
Политиците не осъзнават какви са нуждите на населението, каква е промяната в автопарка, не осъзнават промяната в скоростите на движението, каза пред Радио София председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков, по повод пътната безопасност в страната.
„Не осъзнават, че трябва да се направят много промени в организацията на движението и ред други законови промени, за да станем и ние като другите държави в Европейския съюз с жертви средно с 44-45 на 1 000 000. В момента сме с 82 жертви на милион. За тази година статистиката върви много добре. Към тази сутрин жертвите са с 63 по-малко спрямо същия период на миналата година“, обясни Радков.
По думите му или статистиката е грешна, или подмяната на автопарка играе роля. Той посочи, че по статистика на МВР, за миналата година българите са сменили 390 000 автомобили с по-нови.
„Климатичните промени също влияят на пътно-транспортната аварийност, защото тази година имаме повече сухи дни. Имаме 63 жертви по-малко, но това не е в следствие на правилни промени на закона и на организацията. Това изобщо не е в следствие на действията на институциите. Това просто е стечение на обстоятелствата“, изтъкна Христо Радков.
Той призова властта да вземе адекватни мерки тенденцията да се запази.
„СДВР в началото на тази или края на миналата година, по спомен, на 74 кръстовища въведе камери, които санкционират при преминаването на червен сигнал на светофара. Така че имаме някаква превантивна дейност“, каза председателят на Българското обединение на шофьорите.
Според Христо Радков, натовареният трафик в София и изнервената среда на пътя, води до завишаване на пътно-транспортния травматизъм.