Симеон Ананиев: Коронавирусът ще доведе нови жп транспортни схеми по света
Събота, 28 Март 2020 12:13
Кризата с коронавируса ще доведе до нови транспортни схеми и до нов начин на вериги на доставките в ЕС и по света. Това прогнозира в интервю за БГНЕС председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи и преподавател Симеон Ананиев.
„Старият модел с много автомобили и шофьори вече е изчерпан и трябва да се върви към т.нар. интегриран транспорт. Това е, което бизнесът и държавата имат най-голяма нужда. Това означава, че се възражда железопътният транспорт като част от една обща верига на доставките“, посочи Ананиев.
Той дава за пример, че между България и Турция масово се правят опити и към момента близо 20 влака на денонощие возят ремаркета, непридружавани контейнери с нов тип вагони-джоб.
„От Турция вагоните преминават границите и няма карантина на шофьорите и могат да пристигнат до всяка една точка. Разбира се, това не може да поеме целият трафик и огромните автомобили, но ще даде едно ново начало“, посочи специалистът.
Към момента един от частните жп превозвачи у нас има терминал в Пловдив всеки ден товари и разтоварва полуремаркета и контейнери, но те са с ограничен капацитет. „За съжаление няма терминал в София, работи се да се използват площадки на жп коловози в бившия комбинат „Кремиковци“. Те са частна собственост и са идеални за терминал“.
Ананиев посочи още, че в кризисното положение БДЖ не е прекъснал нито един влак и всички могат да се придвижат- макар и по-бавно.
От днес всеки ден ще се правят по два курса с влак до Турция, с които ще се транспортират ремаркетата на между 60-80 ТИР-а в двете посоки.
Транспортното министерство в момента преговаря с жп превозвачите да се закупят още вагони и така до две седмици до южната ни съседка и обратно всеки ден с екологичния транспорт да могат да се превозват ремаркетата на повече от сто ТИР-а.
Товаренето и разтоварването става в Интермодалния терминал край Пловдив. По този начин се избягва струпване на още камиони на границата с Турция. /БГНЕС
„Старият модел с много автомобили и шофьори вече е изчерпан и трябва да се върви към т.нар. интегриран транспорт. Това е, което бизнесът и държавата имат най-голяма нужда. Това означава, че се възражда железопътният транспорт като част от една обща верига на доставките“, посочи Ананиев.
Той дава за пример, че между България и Турция масово се правят опити и към момента близо 20 влака на денонощие возят ремаркета, непридружавани контейнери с нов тип вагони-джоб.
„От Турция вагоните преминават границите и няма карантина на шофьорите и могат да пристигнат до всяка една точка. Разбира се, това не може да поеме целият трафик и огромните автомобили, но ще даде едно ново начало“, посочи специалистът.
Към момента един от частните жп превозвачи у нас има терминал в Пловдив всеки ден товари и разтоварва полуремаркета и контейнери, но те са с ограничен капацитет. „За съжаление няма терминал в София, работи се да се използват площадки на жп коловози в бившия комбинат „Кремиковци“. Те са частна собственост и са идеални за терминал“.
Ананиев посочи още, че в кризисното положение БДЖ не е прекъснал нито един влак и всички могат да се придвижат- макар и по-бавно.
От днес всеки ден ще се правят по два курса с влак до Турция, с които ще се транспортират ремаркетата на между 60-80 ТИР-а в двете посоки.
Транспортното министерство в момента преговаря с жп превозвачите да се закупят още вагони и така до две седмици до южната ни съседка и обратно всеки ден с екологичния транспорт да могат да се превозват ремаркетата на повече от сто ТИР-а.
Товаренето и разтоварването става в Интермодалния терминал край Пловдив. По този начин се избягва струпване на още камиони на границата с Турция. /БГНЕС